PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=469476}

Diuna

Dune
7,7 156 297
ocen
7,7 10 1 156297
7,3 53
oceny krytyków
Diuna
powrót do forum filmu Diuna

Jedną z rzeczy jaką powinien posiadać porządny film jest epicka i niezapomniana ścieżka dźwiękowa, do której warto wracać po obejrzanym filmie. Wspominając Diunę z 84 roku wciąż pamiętam muzykę towarzyszącą atakowi czerwia na żniwiarkę. Natomiast jedyne co zapamiętałem po obejrzeniu nowej Diuny było to że często musiałem ściszać telewizor żeby sąsiedzi nie słyszeli tego hałasu bo muzyką ciężko to nazwać.
Osobiście jestem fanem muzyki filmowej i słyszałem wiele dobrych kompozycji Hansa Zimmera, ale moim zdaniem przy tym filmie się nie popisał. Jakieś pseudoarabskie wrzaski i jęki na cały regulator + miejscami muzyka pasująca do średniego filmu akcji to nie jest to czego oczekiwałem w tym filmie i od tego kompozytora. Brak jakiegoś charakterystycznego motywu muzycznego, po którym można film skojarzyć. Słabo,bardzo słabo...

_Draco_

Słuchanie tego filmu nie w kinie lub na dobrych szczegółowych słuchawkach lub nieprzebasowionym kinie domowym mija się z celem, za dużo jest detalu w tej ścieżce dźwiekowej
W tym filmie nie mamy typowej filmowej, orkiestrowej muzyki. Wyraźnie melodyjnej, emocjonalnej lub bębniącej patosem. Właściwie tylko motyw Atrydów oraz "złowrogi" motyw Saudarkarów(głownie wykorzystane w scenach głównego ataku i walki Idaho), przypominają standardowy podkład muzyczny narzucający określoną emocję widzowi. Poza tym jest bardzo dużo ciszy, cichych narastających podkładów i budowanych detalami warstw, których można niedosłyszeć(szczególnie jak się ścisza)